Поиск авто: расширенный поиск

UAH
UAH
USD
EUR

Автоправо

Полезная информация

Номерные знаки
Нагрудные знаки работников Госавтоинспекции
Спецномера в Украине
Проект Закона Украины относительно нарушений Правил дорожного движения
Сравнительная таблица проекта изменений
Концепція державної програми підвищення безпеки дорожнього руху
Маркировка аккумуляторов
Про внесення змін щодо посилення відповідальності за порушення Правил дорожнього руху
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ проекту закону щодо відповідальності за порушення Правил дорожнього руху
Куда платить штрафы ГАИ за нарушение ПДД (Правил Дорожного движения)
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо скасування обов'язкової реєстрації підрозділами ДАІ надання права керування транспортними засобами
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ до проекту Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов‘язкової реєстрації підрозділами ДАІ надання права керування транспортними засобами
Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року

Проект Закона Украины относительно нарушений Правил дорожного движения

 

Проект

Вноситься народним депутатом

України

Гусаровим С.М.

 

З А К О Н            У К Р А Ї Н И


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення правил дорожнього руху



Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст.1122):

1) доповнити статтю 14 частиною другою такого змісту:
“Фізичні особи – суб’єкти господарської діяльності підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення в галузі охорони природи та на транспорті, відповідальність за які встановлена цим Кодексом”;

2) доповнити статтю 24 після пункту 2 пунктом 2-1 такого змісту:
“2-1) нарахування штрафних балів”;

3) у статті 25:
частину першу після слів “цього Кодексу” доповнити словами “крім нарахування штрафних балів”;

після частини першої доповнити новою частиною другою такого змісту:
“Нарахування штрафних балів застосовується як додаткове стягнення”;
у зв‘язку з цим частину другу вважати частиною третьою;

4) доповнити статтею 271 такого змісту:
“ Стаття 271. Нарахування штрафних балів
Нарахування штрафних балів застосовується до осіб, які мають право керування транспортними засобами у випадках, передбачених цим Кодексом.
Якщо протягом року з дня вчинення адміністративного правопорушення сума нарахованих штрафних балів складає менше тридцяти, у день закінчення річного терміну штрафні бали вважаються погашеними.
Якщо протягом року з дня вчинення адміністративного правопорушення сума нарахованих штрафних балів сягне тридцяти або більше, працівники Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ направляють матеріали до суду для прийняття рішення про позбавлення особи, якій нарахована зазначена кількість балів, права керування транспортним засобом
.
Порядок нарахування та обліку штрафних балів встановлюється цим Кодексом”;

5) частину першу статті 30 після слів “цим правом” доповнити словами “а також, якщо особі протягом року були нараховані тридцять або більше штрафних балів”;

6) статтю 38 викласти в такій редакції:
Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення
Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, якщо розгляд справи про адміністративне правопорушення належить до підвідомчості суду.
У разі, якщо справу про адміністративне правопорушення розглядає суд, стягнення може бути накладене не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - три місяці з дня його виявлення.
У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи, але при наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття.
Перебіг строків накладення адміністративного стягнення призупиняється, якщо для отримання рішення у справі про адміністративне правопорушення необхідно проведення експертного дослідження - на час проведення експертного дослідження”;

7) абзац другий статті 80 викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності від восьми до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

8) абзац другий статті 81 викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’яти штрафних балів”;

9) статтю 121 викласти в такій редакції:
“Стаття 121. Порушення водіями правил експлуатації транспортних засобів, правил користування ременями безпеки або мотошоломами
Керування водіями транспортними засобами, що мають несправності робочої гальмової системи, рульового управління, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) та інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил їх експлуатація забороняється, або переобладнані з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, або такими, що своєчасно не пройшли державного технічного огляду, –
тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’яти штрафних балів.
Керування водіями транспортними засобами, які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів, що мають несправності, передбачені частиною першою цієї статті, -
тягне за собою накладення штрафу від п’яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування семи штрафних балів.
Порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами, –
тягне за собою накладення штрафу від одного до двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування двох штрафних балів.
Керування водіями транспортними засобами, не зареєстрованими або не перереєстрованими в установленому порядку, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандарту, або з умисно прихованим номерним знаком, або на яких відсутній талон про проходження державного технічного огляду, –
тягне за собою накладення штрафу від шести до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування семи штрафних балів.
Перевезення водіями транспортних засобів, що працюють у режимі маршрутних таксі, пасажирів понад максимальну кількість, передбачену технічною характеристикою транспортного засобу та (або) визначену в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, а також перевезення водіями транспортних засобів, що здійснюють міжміські чи міжнародні перевезення, пасажирів, кількість яких перевищує кількість місць для сидіння, передбачену технічною характеристикою транспортного засобу та (або) визначену в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, –
тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’яти штрафних балів.
Порушення водіями транспортних засобів, що працюють у режимі маршрутних таксі, правил зупинки під час здійснення посадки (висадки) пасажирів –
тягне за собою накладення штрафу від п’яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування семи штрафних балів.
Під транспортними засобами у статтях 121–1281, частинах першій і другій статей 129, 130, статтях 132 і 140 слід розуміти всі види автомобілів, мотоциклів, тракторів та інших самохідних машин, трамваїв, тролейбусів та інших транспортних засобів, обладнаних двигуном з робочим об’ємом 50 куб. см і більше, а також причепи та напівпричепи”;

10) статті 1211 - 1223 викласти в такій редакції:
“Стаття 1211. Експлуатація водіями транспортних засобів, номери агрегатів яких не відповідають записам у реєстраційних документах
Експлуатація водіями транспортних засобів, ідентифікаційні номери агрегатів яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, –
тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування восьми штрафних балів
Стаття 122. Перевищення водіями транспортних засобів швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху
Перевищення водіями транспортних засобів установлених обмежень швидкості руху більш як на 20 кілометрів на годину, порушення правил обгону, проїзду перехресть, початку руху, зміни напрямку руху, зупинки, стоянки або паркування, перевезення людей або вантажів, недодержання вимог дорожніх знаків, розмітки проїзної частини доріг, ненадання переваги в русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах –
тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’яти штрафних балів.
Про
їзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, ненадання водіями транспортних засобів переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої допомоги, пожежної охорони, міліції, військової інспекції безпеки дорожнього руху, які рухаються з увімкненими спеціальними світловими і (або) звуковими сигнальними пристроями, перевищення встановлених обмежень швидкості руху більш як на 50 кілометрів на годину –
тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування восьми штрафних балів.
Порушення, передбачені частинами першою або другою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вживати інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян –
тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до дванадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’ятнадцяти штрафних балів або позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів на строк від шести місяців до одного року.
Стаття 1221. Порушення порядку встановлення і використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв
Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортних засобах спеціальних світлових і (або) звукових сигнальних пристроїв –
тягне за собою накладення штрафу від восьми до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування десяти штрафних балів.
Стаття 1222. Невиконання водіями вимог про зупинку
Невиконання водіями вимог працівника міліції, а водіями військових транспортних засобів – вимог посадової особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку в Збройних Силах України про зупинку транспортного засобу –
тягне за собою накладення штрафу від дев’яти до одинадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування одинадцяти штрафних балів або позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів на строк від десяти місяців до одного року.
Стаття 1223. Залишення місця дорожньо-транспортної пригоди
Залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні, –
тягне за собою накладення штрафу від чотирнадцяти до шістнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування одинадцяти штрафних балів або позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів на строк від одного до трьох років”;

11) у статті 123:
в абзаці другому частини першої слова “від двох до чотирьох” замінити словами “від чотирьох до шести”, а після слів “доходів громадян” доповнити словами “та нарахування восьми штрафних балів”;
в абзаці другому частини другої слова та цифри “від 0,5 до двох” замінити словами “від двох до чотирьох”, а після слів “доходів громадян” доповнити словами “та нарахування п’яти штрафних балів”;
абзац перший частини третьої викласти в такій редакції:
“Порушення, передбачені частиною першою або другою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки”;
в абзаці другому частини третьої слова “від чотирьох до восьми” замінити словами “від дванадцяти до чотирнадцяти”, а після слів “доходів громадян” доповнити словами “та нарахування дванадцяти штрафних балів”;

12) статтю 124 викласти в такій редакції:
“Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження майна або завдало шкоду життю та здоров’ю людей
Порушення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів чи іншого майна третіх осіб або шкоду їх життю та здоров’ю –
тягне за собою накладення штрафу на водіїв від чотирнадцяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування одинадцяти штрафних балів або позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів на строк від одного до двох років для водіїв або накладення штрафу від дев’яти до одинадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для інших осіб.
Дії, передбачені частиною першої цієї статті, що не спричинили шкоду майну третіх осіб, їх життю та здоров’ю -
тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування п’яти штрафних балів”;

13) в абзаці другому статті 1241 слова “від одного до трьох” замінити словами “від чотирьох до восьми”, а після слів “доходів громадян” доповнити словами “та нарахування п’яти штрафних балів”;

14) абзац другий статті 125 викласти в такій редакції:
“тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для водіїв та нарахування двох штрафних балів або накладення штрафу від одного до двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на інших осіб”;

15) доповнити статтею 1251 такого змісту:

“Стаття 125-1. Систематичне порушення правил дорожнього руху:
Порушення правил дорожнього руху особою, якій протягом року нараховані тридцять і більше штрафних балів –
тягне за собою позбавлення права керування транспортним засобом від шести місяців до одного року”;

16) статтю 126 викласти в такій редакції:
“Стаття 126. Керування транспортними засобами особами, які не мають відповідних документів або не пред'явили їх для перевірки
Керування транспортними засобами водіями, які не мають при собі або не пред'явили чи не передали для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, талона до нього, реєстраційних та інших документів, що підтверджують право на користування або розпорядження транспортним засобом, а у випадках, передбачених законодавством, дорожнього (маршрутного) листа та документів на вантаж, що перевозиться, –
тягне за собою тягне за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування шести штрафних балів.
Керування транспортним засобом особою, яка не має права керування цим транспортним засобом, а так само керування транспортним засобом особою, що не має талону до посвідчення водія, або передача керування транспортним засобом особі, яка не має права керування цим транспортним засобом, –
тягне за собою накладення штрафу у розмірі від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Керування транспортним засобом особою, позбавленою права керування транспортним засобом, -
тягне за собою накладення штрафу у розмірі від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положення частин першої-третьої цієї статті не застосовуються до навчальної їзди, що проводиться в порядку, встановленому законодавством”;

17) у статті 127:
в назві статті слова “возіями та іншими особами” замінити словами “та особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин”;
в абзаці другому частини першої слова та цифри “від 0,1 до 0,5” замінити словами та цифрами “від 0,5 до одного”;
в абзаці першому частини другої слова “а також возіями та іншими особами, які користуються шляхами” замінити словами “а також особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин”;
в абзаці другому частини другої слова та цифри “від 0,2 до 0,5” замінити словами “від одного до двох”;
абзац перший частини четвертої викласти в такій редакції:
“Порушення, передбачені частинами першою або другою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки”;

18) у статті 128:
в абзаці першому слово “дозволу” замінити словом “погодження”;
абзац другий викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності від восьми до дванадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

19) статтю 1281 викласти в такій редакції:
“Стаття 1281. Порушення або невиконання правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, невиконання припису про усунення порушень таких правил, норм і стандартів
Порушення або невиконання правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності під час виготовлення та ремонту транспортних засобів і деталей до них або встановлення на них інших предметів додаткового обладнання, а також під час будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд і залізничних переїздів –
тягне за собою накладення штрафу від дев’яти до одинадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення, передбачені частиною першою цієї статті, що спричинили пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів чи іншого майна, або шкоду життю та здоров’ю людей –
тягнуть за собою накладення штрафу від одинадцяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Невиконання припису посадової особи Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України про усунення порушень правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, –
тягне за собою накладення штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян”;

20) у статті 129:
у частині першій:
в абзаці першому слова “або у хворобливому стані” виключити;
абзац другий викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності від семи до дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;
у частині другій:
абзац перший після слів “транспортними засобами” доповнити словами “відповідної категорії”;
абзац другий викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

21) статті 130 та 132 викласти в такій редакції:
“Стаття 130. Керування транспортними засобами або суднами особами, у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції
Керування транспортними засобами особами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває у стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само ухилення осіб, які керують транспортними засобами, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, –
тягнуть за собою позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів на строк від одного до двох років, а на осіб, що не мають права керування транспортним засобом – накладення штрафу у розмірі від п’ятдесяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першої цієї статті, –
тягне за собою накладення штрафу у розмірі від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Керування річковими або маломірними суднами судноводіями в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, передача керування судном особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, –
тягне за собою накладення штрафу в розмірі від п'ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування всіма видами плавучих засобів на строк від одного року до трьох років.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, учинені особами, які не мають права керування плавучими засобами, –
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від п'ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;
“Стаття 132. Порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів та правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами
Порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, а також правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, –
тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та нарахування шести штрафних балів, а на посадових осіб і фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності – від шести до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

22) частину четверту статті 133 виключити;

23) статтю 139 викласти в такій редакції:
“Стаття 139. Пошкодження автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів і технічних засобів регулювання дорожнього руху, створення перешкод для руху та невжиття необхідних заходів до їх усунення
Пошкодження автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів, трамвайних колій, технічних засобів регулювання дорожнього руху, самовільне знімання, закриття чи встановлення технічних засобів регулювання дорожнього руху, створення перешкод для дорожнього руху, у тому числі забруднення дорожнього покриття або невжиття необхідних заходів до їх усунення та попередження інших учасників руху про небезпеку, що виникла, або невжиття уповноваженими посадовими особами заходів до заборони руху підвідомчих технологічних транспортних засобів, сільськогосподарської техніки і машин на гусеничному ходу автомобільними дорогами і вулицями, покриття яких може бути пошкоджене, –
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб і фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності – від семи до дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення, передбачені частиною першою цієї статті, що спричинили пошкодження транспортних засобів, вантажів чи іншого майна, або шкоду життю та здоров’ю людей –
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від шести до дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб і фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності – від дев’яти до одинадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

24) у статті 140:
назву статті викласти в такій редакції:
“Порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт”;
у частині першій:
в абзаці першому слово “шляхів” замінити словами “автомобільних доріг і вулиць”, а слово “шляхових” замінити словом “дорожніх”;
в абзаці другому слова “від одного до чотирьох” замінити словами “від шести до восьми”;
частину другу викласти в такій редакції:
“Установлення рекламоносіїв, технічних засобів організації дорожнього руху, проведення будь-яких робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах; розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та об’єктів дорожнього сервісу; здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування без погодження з Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України, –
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб і фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності – від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;
у частині третій:
в абзаці першому слова “на дорогах” замінити словами “на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах”, а слова “не приведення дороги” замінити словами “не приведення автомобільної дороги, вулиці, залізничного переїзду”;
в абзаці другому слова “від одного до трьох” замінити словами “від семи до дев’яти”, а слова “від двох до чотирьох” – словами “від чотирнадцяти до шістнадцяти”;
у частині четвертій:
абзац перший після слів “іншого майна” доповнити словами “або шкоду життю та здоров’ю людей”;
абзац другий викласти в такій редакції:
“тягне за собою накладення штрафу на громадян від чотирьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб і фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності – від шістнадцяти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”;

25) у статті 221 слово та цифри “статтями 121, 122, 1221, 1222, 123, 124, 130, 132” замінити словами та цифрами “частиною третьою статті 122, статтями 1222, 1223, частиною третьою статті 123, частинами першою та третьою статті 124, статтями 1251, 126, 130”;

26) у статті 222:
частину першу викласти в такій редакції:
“Органи внутрішніх справ (міліція) розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення громадського порядку, за порушення правил паспортної системи, правил дорожнього руху, правил, що забезпечують безпеку руху транспорту, правил користування засобами транспорту, правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на транспорті, а також про незаконний відпуск і незаконне придбання бензину або інших паливно-мастильних матеріалів (частина перша статті 44, 80 і 81 (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм), частина друга статті 1061, частини перша, друга, третя і четверта статті 109, статті 110, 111, частина третя статті 114, частина перша статті 115, стаття 1162, частина друга статті 117, частини перша і друга статті 119, статті 121, 1211, частини перша та друга статті 122, стаття 1221, частина перша та друга статті 123, частина друга статті 124, статті 1241, 125, 127, 128, 1281, частини перша і друга статті 129, стаття 132, частини перша, друга, четверта статті 133, частина друга статті 135, стаття 136 (за винятком порушень на автомобільному транспорті), статті 137, 139, 140, 161, 1644, 173, 176, 177, частини перша і друга статті 178, статті 1892, 192, 194, 195, статті 197-201)”;
пункти 2 та 3 частини другої викласти в такій редакції:
“2) за адміністративні правопорушення, передбачені статтями 1281, 139, 140 цього Кодексу, – начальник або заступник начальника відділення (відділу, управління, департаменту), командир або заступник командира окремого підрозділу Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, начальник відділу внутрішніх справ або особа, що виконує його обов’язки;
3) за адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм), 121, 1211, частиною першою та другою статті 122, статтею 1221, частинами першою та другою статті 123, частиною другою статті 124, статтями 125, 127, 128, 129, 132 – працівники Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, які мають спеціальні звання”;

27) у частині першій статті 2351 слова та цифри “ частинами першою і другою статті 121, статтею 1221, частинами першою, другою і третьою статті 122, статтею 1223, частинами першою і другою статті 123, статтею 125, частиною другою статті 132, частиною четвертою статті 133” замінити словами та цифрами “статтями 121, 1211, частиною першою та другою статті 122, статтею 1221, частиною першою та другою статті 123, частиною другою статті 124, статтями 1241, 125, 132”;

28) частину першу статті 2421 після слів та цифр “статтями 80–83 (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм” доповнити словами “а також нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах автомототранспортних та інших пересувних засобів)”;

29) друге речення статті 251 після слів “технічних приладів” доповнити словами “та засобів фото- і відео спостереження”;

30) у статті 255:
у частині першій:
у пункті 1 слова та цифри “статті 121, 122, 1221, 1222, 123, 124, 130, 132, частина третя статті 133” замінити словами та цифрами “частина третя статті 122, статті 1222, 1223, частина третя статті 123, частина перша статті 124, статті 1251, 126, 130”;
доповнити пунктом 13 такого змісту:
“13) посадові особи військової інспекції безпеки дорожнього руху, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (про правопорушення, вчинені військовослужбовцями і військовозобов'язаними, призваними на збори), - частиною третьою статті 122, статтею 1222, частиною третьою статті 123, частинами першою статті 124, статтями 1251, 126, 130, а також про всі порушення правил дорожнього руху, вчинені особами (крім військовослужбовців і військовозобов'язаних, призваних на збори), які керують транспортними засобами Збройних Сил України та інших військових формувань”;
пункт 11 частини другої виключити;


31) доповнити статтею 2651 такого змісту:
“Стаття 2651. Тимчасове затримання транспортних засобів
У разі вчинення водієм порушень, передбачених частинами першою, другою, четвертою статті 121, статтями 1211, 126, 130 та 132 цього Кодексу, працівник міліції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку до усунення порушення. Про це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне порушення.
Порядок тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках чи стоянках визначається Кабінетом Міністрів України”;

32) статтю 266 викласти в такій редакції:
“Стаття 266. Відсторонення осіб від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд на стан сп’яніння
Особи, які керують транспортними засобами і щодо яких є достатні підстави вважати, що вони перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, підлягають відстороненню від керування цими транспортними засобами та оглядові на стан такого сп’яніння чи впливу лікарських препаратів.
Особи, які керують річковими і маломірними суднами і щодо яких є достатні підстави вважати, що вони перебувають у стані сп’яніння, підлягають відстороненню від керування цими суднами та оглядові на стан сп’яніння.
Факт перебування особи в стані сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, установлюється на підставі її огляду, який проводиться працівниками міліції з використанням спеціальних технічних засобів та/або працівниками закладів охорони здоров’я.
Огляд водія (судноводія) на стан сп’яніння або вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться за допомогою спеціальних технічних засобів працівником міліції в присутності двох свідків за згодою водія.
У разі відсутності згоди водія (судноводія) на проведення огляду працівником міліції за допомогою спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров’я. Перелік закладів охорони здоров’я, яким надається право проведення огляду особи на стан сп’яніння або вживання лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, затверджується управліннями охорони здоров’я місцевих державних адміністрацій. Проведення огляду осіб на стан сп’яніння або вживання лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, в інших закладах забороняється.
Особи, які підлягають оглядові в закладах охорони здоров’я, повинні бути доставлені до таких закладів не пізніше ніж протягом двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров’я та складення висновку за його результатами проводиться в присутності працівника міліції. Кожний випадок огляду осіб на стан сп’яніння або вживання лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, у закладі охорони здоров’я реєструється в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я.
Огляд особи на стан сп’яніння або вживання лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.
Направлення зазначеної особи для огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду здійснюються в порядку, що визначається Міністерством внутрішніх справ України і центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я.
У разі відсторонення зазначеної особи від керування транспортним засобом можливість керування цим транспортним засобом надається уповноваженій нею особі, яка має посвідчення водія (судноводія) відповідної категорії та може бути допущена до керування транспортним засобом”;

33) назву та текст статті 267 після слів “речей та документів” доповнити словами “висновку за результатами огляду особи на стан сп’яніння”;

34) у частині першій статті 294 слово та цифри “статтями 121, 122, 1221, 1222, 123, 124, 130, 132” замінити словами та цифрами “частиною третьою статті 122, статтями 1222, 1223, частиною третьою статті 123, частиною першою статті 124, статтями 1251, 126, 130”;

35) у частині першій статті 303 слова “трьох місяців” замінити словами “одного року”;

36) у частині третій статті 306 слова та цифри “125, частиною першою статті 127” виключити;

37) назву глави 27 після слів “накладення штрафу” доповнити словами “а також про нарахування штрафних балів”;

38) доповнити статтею 3071 такого змісту:
“Стаття 3071. Порядок нарахування та обліку штрафних балів
Про нарахування штрафних балів та накладення штрафу виноситься постанова у випадках, передбачених цим Кодексом.
Відомості про нараховані штрафні бали вносяться працівниками Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України у талон до посвідчення водія.
Суд, який прийняв рішення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу та нарахування штрафних балів, зобов’язаний у п’ятиденний строк повідомити про нараховані штрафні бали підрозділ Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України за місцем проживання чи перебування порушника.
Особа, якій при нарахуванні штрафних балів відповідні відомості не були внесені у талон до посвідчення водія, зобов’язана у місячний строк з часу оголошення чи вручення постанови про накладення адміністративного стягнення звернутися до підрозділу Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України за місцем проживання чи перебування для внесення даних до талону”;

39) у частині першій статті 317 слово та цифру “пункті 2” замінити словами та цифрами “пунктах 2 і 3”;

40) у назві статті 318 слова “транспортним засобом” виключити;

41) статтю 320 виключити;

42) частини першу та другу статті 321 викласти у такій редакції:
“Водії транспортних засобів, судноводії і особи, що порушили правила полювання, вважаються позбавленими спеціального права з дня винесення постанови про позбавлення цього права. З дня винесення постанови документ, що посвідчує спеціальне право, втрачає чинність і підлягає здачі у п’ятиденний строк до органу, що його видав. Якщо особи, які позбавлені спеціального права, ухиляються від здачі документа, що посвідчує це право, то строк позбавлення їх спеціального права обчислюється з дня здачі або вилучення такого документа.
Після закінчення призначеного строку позбавлення спеціального права особі, щодо якої застосовано даний захід адміністративного стягнення, повертаються в установленому порядку вилучені у неї документи. Вилучене посвідчення водія транспортного засобу повертається особі, яку було позбавлено права керування транспортними засобами, після складання нею державних іспитів для отримання права керування в Державній автомобільній інспекції Міністерства внутрішніх справ України”.


2. У Законі України „Про міліцію”(Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 4, ст.20):

1) у пункті 12 частини першої статті 10 слова “додержання законів, правил і нормативів у цій сфері, реєстрацію та облік автомототранспортних засобів” замінити словами “контроль за додержанням законів, правил і нормативів у цій сфері, здійснювати державну реєстрацію та облік колісних транспортних засобів та контроль за їх технічним станом, а також систематизацію відомостей про їх власників”

2) у пункті 21 частини першої статті 11:
в абзаці першому слово “шляхів” замінити словом “доріг”, а слова “технічний огляд автомототранспорту” замінити словами “державний технічний огляд зареєстрованих колісних транспортних засобів”;
в абзаці другому слова “позбавляти водіїв у передбачених законодавством випадках права керування транспортними засобами” виключити:
абзаци третій і п‘ятий викласти в такій редакції:
“використовувати передбачені нормативними актами технічні засоби для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху; тимчасово затримувати і у визначеному порядку доставляти на спеціальні майданчики чи стоянки для зберігання транспортні засоби, експлуатація яких не допускається або забороняється законодавством”;
“вимагати від відповідних установ та організацій, фізичних і юридичних осіб усунення порушень правил утримання та експлуатації автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів, у встановленому порядку видавати приписи на усунення виявлених порушень, обмежувати або забороняти проведення ремонтно-будівельних робіт та здійснення інших заходів на автомобільних дорогах, вулицях і залізничних переїздах, якщо при цьому не додержуються вимоги до забезпечення безпеки дорожнього руху та його учасників”.

3. У Законі України „Про дорожній рух” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 31, ст.338):

1) у тексті Закону слова “дорожньо-транспортні події” в усіх відмінках замінити словами „дорожньо-транспортні пригоди” у відповідних відмінках;

2) доповнити статтею 31 такого змісту:
“Стаття 31. Терміни, що використовуються в тексті цього Закону:
автомобільна дорога – лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів;
безпека дорожнього руху – стан процесу дорожнього руху, що визначає ступінь захищеності учасників дорожнього руху від дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків;
власник транспортного засобу – фізична або юридична особа, яка володіє майновими правами на транспортний засіб та має на це відповідні документи;
водій транспортного засобу – особа, яка пройшла підготовку або перепідготовку відповідно до типової програми, успішно склала теоретичний і практичний іспити та отримала право на керування транспортним засобом відповідної категорії чи типу. До водія також прирівнюються особа, яка безпосередньо керує транспортним засобом і не має посвідчення водія (крім випадків навчання керуванню), вершник, візник, погонич тварин, який веде їх за повід. Водієм є також особа, яка навчає керуванню, знаходячись безпосередньо у транспортному засобі;
вулиця – автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів;
державна реєстрація (перереєстрація) транспортного засобу – комплекс заходів пов’язаних з перевіркою наданих документів, які є підставою для здійснення реєстрації (перереєстрації), звіркою та при необхідності дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків;
державний облік зареєстрованих транспортних засобів – процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників;
дорожній рух – сукупність суспільних відносин, що виникають у процесі переміщення людей і вантажів за допомогою транспортних засобів або без таких у межах автомобільної дороги, вулиці, залізничного переїзду;
дорожньо-транспортна пригода – подія (небезпечний випадок), що сталася під час руху дорожнього транспортного засобу, унаслідок якої загинули або травмовані люди чи завдані матеріальні збитки;
забезпечення безпеки дорожнього руху – діяльність, спрямована на попередження причин виникнення дорожньо-транспортних пригод, зниження тяжкості їх наслідків;
залізничний переїзд – перехрещення автомобільної дороги із залізничними коліями на одному рівні;
об’єкти дорожнього сервісу – спеціально облаштовані місця для зупинки маршрутних транспортних засобів, майданчики для стоянки транспортних засобів, майданчики відпочинку, видові майданчики, автозаправні станції, пункти технічного обслуговування, мотелі, пункти приймання їжі та питної води, автопавільйони, туалети, урни та контейнери для сміття”;

3) в абзаці шістнадцятому статті 9 слова “для виклику державтоінспекції” замінити словами “для виклику міліції”;

4) абзаци другий і третій статті 10 викласти в такій редакції:
“здійснення заходів щодо утримання транспортних засобів у належному технічному стані;
здійснення заходів щодо підвищення кваліфікації водіїв, дотримання режиму праці та відпочинку”;

5) частину другу статті 13 виключити;

6) в абзаці четвертому частини третьої та частині четвертій статті 14 слова “органів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України” замінити словами “підрозділів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України”;

7) статтю 15 викласти в такій редакції:
“Стаття 15. Основні вимоги стосовно допуску до керування транспортними засобами
Кожний громадянин, який досяг визначеного цим Законом віку та не має медичних протипоказань, може у встановленому порядку отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії (стати водієм).
Право на керування транспортними засобами надається:
мототранспортними засобами і мотоколясками – особам, які досягли 16-річного віку;
автомобілями всіх типів і категорій (за винятком автобусів, трамваїв і тролейбусів) – особам, які досягли 18-річного віку;
вантажними автомобілями з причепами, а також на перевезення великогабаритних, великовагових і небезпечних вантажів – особам, які досягли 19-річного віку;
автобусами, трамваями і троллейбусами – особам, які досягли 21-річного віку.
Перелік захворювань і вад, за наявності яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, визначається центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я.
Право керування транспортними засобами не може бути надане особам, до яких застосоване адміністративне стягнення чи кримінальне покарання у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом, протягом строку стягнення чи покарання.
Особа, яка бажає отримати право на керування транспортним засобом відповідної категорії чи типу, зобов’язана пройти підготовку або перепідготовку відповідно до типової програми та успішно скласти теоретичний і практичний іспити. Порядок підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України.
Підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів здійснюються в навчальних закладах незалежно від форми власності та підпорядкування, які отримали відповідний сертифікат. Підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв здійснюються спеціалістами, що відповідають визначеним кваліфікаційним вимогам. В особливих випадках допускається самопідготовка водіїв транспортних засобів окремих категорій чи типів. Перелік вимог до навчальних закладів, типові програми підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, кваліфікаційні вимоги до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку, а також випадки допуску для засвоєння програми підготовки водіїв в індивідуальному порядку визначаються Міністерством внутрішніх справ України, центральним органом виконавчої влади з питань освіти, центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту, центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики.
Державний контроль за діяльністю навчальних закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, спрямований на забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері безпеки дорожнього руху. Основною формою державного контролю за діяльністю навчальних закладів, незалежно від форми власності і підпорядкування, є державна акредитація та атестація навчального закладу, яка проводиться не рідше одного разу на 5 років у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Державні іспити для отримання права на керування транспортними засобами відповідної категорії чи типу складаються тільки в підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України.
Право на керування транспортним засобом відповідної категорії чи типу підтверджується посвідченням водія транспортного засобу і талоном до посвідчення водія. Відповідно до Конвенції про дорожній рух на території України діють національні та міжнародні посвідчення. Порядок видачі та обміну посвідчень визначається Кабінетом Міністрів України.
Водій може бути позбавлений права на керування транспортним засобом або відсторонений від керування транспортним засобом відповідно до закону”;

8) частину четверту статті 16 виключити;

9) у статті 20:
частини першу – третю викласти в такій редакції:
Державна політика у сфері безпеки дорожнього руху, організації навчання різних категорій громадян Правил дорожнього руху передбачає координацію зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та сім’ї, спрямованих на створення безпечних і комфортних умов для учасників дорожнього руху.
Навчання громадян Правилам дорожнього руху здійснюється згідно з типовими навчальними програмами, розробленими центральним органом виконавчої влади з питань освіти за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України і центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту. Центральний орган виконавчої влади з питань освіти забезпечує вивчення Правил дорожнього руху в дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, а також підготовку і перепідготовку педагогічних працівників, діяльність яких пов’язана з навчанням громадян Правил дорожнього руху та підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів.
Міністерство внутрішніх справ України, центральний орган виконавчої влади з питань освіти, центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту, засоби масової інформації забезпечують проведення заходів, спрямованих на створення безпечних і комфортних умов для учасників дорожнього руху”;
частини п‘яту – сьому виключити;

10) статтю 25 доповнити частиною другою такого змісту:
Власники автомобільних доріг подають інформацію щодо існування, проектування або будівництва об’єктів дорожнього сервісу для внесення їх до Єдиної автоматизованої системи обліку об’єктів дорожнього сервісу Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України”;

11) у статті 26:
частину першу після слів “обмежити рух на основі” доповнити словами “погодженого з Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України”;
у частині третій слова “Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України” замінити словами “підрозділам Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України”;

12) у статті 261:
частину другу викласти в такій редакції:
“Безпечний та безперешкодний проїзд автомобільних транспортних засобів з особами, зазначеними в частині першій цієї статті, забезпечується підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, патрульної служби Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України шляхом запровадження тимчасових обмежень, заборони руху інших учасників дорожнього руху або його регулювання. Супроводження таких транспортних засобів здійснюється спеціальними підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України з використанням спеціальних автомобілів або мотоциклів з розпізнавальним пофарбуванням і написами встановленого зразка та увімкненими спеціальними світловими та у разі потреби звуковими сигнальними пристроями”;
у частині шостій слова “мобільним загоном мотоциклів або автомобілів” замінити словами “спеціальними підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України”;

13) частини першу, другу та четверту статті 27 викласти в такій редакції:
“Організація дорожнього руху здійснюється спеціалізованими службами, що створюються відповідними органами: на автомобільних дорогах загального користування – органом державного управління автомобільними дорогами загального користування; на автомобільних дорогах і вулицях, що перебувають у комунальній власності, – органами місцевого самоврядування; на залізничних переїздах – відповідними територіальними органами Державної адміністрації залізничного транспорту України.
Організація дорожнього руху на автомобільних дорогах і вулицях, залізничних переїздах здійснюється із застосуванням технічних засобів та автоматизованих систем керування дорожнім рухом відповідно до правил і стандартів, а також на основі проектів і схем організації дорожнього руху, погоджених з Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України, та за її приписами”;
“У разі виникнення загрози безпеці дорожнього руху, перешкод у русі транспортних засобів і пішоходів відповідні посадові особи Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, дорожніх і комунальних служб мають право вносити оперативні зміни в організацію дорожнього руху і вживати необхідних заходів до усунення перешкод, у тому числі з примусовою евакуацією транспортних засобів”;

14) статтю 28 викласти в такій редакції:
“Стаття 28. Організація руху велосипедистів, гужового транспорту та прогону тварин
Рух велосипедистів, гужового транспорту та прогін погоничами домашніх тварин організовуються з використанням дублюючих шляхів, узбіч. На автомобільних дорогах державного значення такий рух забороняється”;

15) у частині другій статті 29 слово “дозволом” замінити словами “узгодженням маршруту руху”;

16) у статті 30:
назву викласти в такій редакції:
“Стаття 30. Основні вимоги щодо виробництва і торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, які мають ідентифікаційні номери”;
у частині третій слова “автомобілів та автобусів, повинні мати відповідну ліцензію” замінити словами “транспортних засобів, повинні мати відповідне свідоцтво з узгодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху”;
доповнити частинами четвертою та п‘ятою такого змісту:
“Підприємства, установи, організації та суб’єкти господарювання незалежно від форм власності, які мають право здійснювати торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери зобов’язані вести облік реалізованих транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери. Порядок торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, які мають ідентифікаційні номери визначається Кабінетом Міністрів України.
Облік підприємств, установ, організацій та суб’єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, які мають ідентифікаційні номери здійснюється Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України. Державний контроль за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, які мають ідентифікаційні номери здійснюється правоохоронними органами”;

17) статтю 34 викласти в такій редакції:
“Стаття 34. Реєстрація та облік транспортних засобів
Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування колісні транспортні засоби всіх типів за кодами 87.02, 87.03, 87.04, 87.05, 87.11, 87.13, 87.16 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕТ): автомобілі, автобуси, мотоцикли та мопеди всіх типів, марок і моделей, трактори, самохідні машини, причепи, напівпричепи та мотоколяски.
Державна реєстрація та облік здійснюються підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, а порядок їх проведення встановлюється Кабінетом Міністрів України. Автоматизований облік зареєстрованих колісних транспортних засобів та відомостей про їх власників ведеться з використанням Єдиного державного реєстру, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України.
Відомчу реєстрацію та облік інших транспортних засобів здійснюють:
транспортних засобів за кодами 87.01, 87.04, 87.05, 87.10, 87.16 (для транспортних засобів за вказаними кодами) УКТЗЕТ, які належать військовим частинам, об’єднанням чи організаціям, які входять до складу Збройних Сил України, – центральний орган виконавчої влади з питань оборони;
великотоннажних транспортних засобів та інших технологічних транспортних засобів за кодом 87.09 УКТЗЕТ, незалежно від форми власності, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, – центральний орган виконавчої влади з питань нагляду за охороною праці;
трамваїв і тролейбусів за кодами 86.03 та 87.02 90 90 10 УКТЗЕТ – центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;
перегонових і спортивних транспортних засобів за кодом 87.03 УКТЗЕТ незалежно від форми власності – центральний орган виконавчої влади з питань спорту;
тракторів, самохідних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів за кодом 87.01 УКТЗЕТ незалежно від форми власності, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, – центральний орган виконавчої влади з питань аграрної політики.
Порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку всіх транспортних засобів, незалежно від форми власності визначається Кабінетом Міністрів України. Для ведення обліку зареєстрованих транспортних засобів відповідними органами, якими вони зареєстровані, створюються уніфіковані автоматизовані електронно-облікові системи.
Власники транспортних засобів та особи, що використовують їх на законних підставах зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після їх придбання, одержання або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають вимогам стандартів. Замовлення бланків реєстраційних документів та номерних знаків для транспортних засобів здійснюється тими органами, на які покладено зобов’язання щодо їх реєстрації.
За рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування може здійснюватися реєстрація велосипедів і гужового транспорту.
Експлуатація незареєстрованих транспортних засобів, а також транспортних засобів без реєстраційних номерних знаків установленого зразка, або з такими, що не відповідають вимогам стандарту, забороняється”;

18) статтю 35 доповнити частинами третьою, четвертою, п‘ятою та шостою такого змісту:
“Проведення державного технічного огляду транспортних засобів, що призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування здійснюється підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, а перевірка їх технічного стану під час проведення державного технічного огляду – уповноваженими суб’єктами господарювання в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Під час проведення державного технічного огляду працівниками Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України здійснюється контроль за внесенням власниками транспортних засобів обов’язкових платежів, у тому числі податку з власників транспортних засобів, а також контролюється своєчасність проходження медичного огляду водіями та сплата штрафів, накладених на них за порушення правил дорожнього руху.
На кожний транспортний засіб, що пройшов технічний огляд і визнаний технічно справним, видається талон про проходження державного технічного огляду, бланки цих талонів замовляються тим органом, який здійснює їх видачу.
Порядок проведення державного технічного огляду транспортних засобів, зареєстрованих іншими відомствами, розробляється цими відомствами відповідно до вимог частини першій цієї статті”;

19) статтю 37 викласти в такій редакції:
“Стаття 37. Підстави для заборони експлуатації транспортних засобів
Забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів, зі знищеними або підробленими ідентифікаційними номерами агрегатів, без номерного знаку або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандарту, або з умисно прихованим номерним знаком, або без талону про проходження державного технічного огляду в установлений строк.
Забороняється експлуатація транспортних засобів з вилученням талона про проходження державного технічного огляду в разі:
порушення вимог щодо їх переобладнання;
порушення порядку встановлення і використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв;
виявлення технічних несправностей і невідповідності вимогам правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху.
З метою недопущення негативного впливу на життя і здоров’я людей або у разі загрози погіршення екологічної ситуації експлуатація транспортних засобів в установленому законодавством порядку може бути обмежена або заборонена в окремій місцевості, оголошеній зоною надзвичайної екологічної ситуації”;

20) у третьому реченні статті 45 слова “Міністерством охорони здоров‘я України і затверджуються відповідним державним органом з безпеки дорожнього руху” замінити словами “центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я і погоджуються Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України”;

21) статтю 52 викласти в такій редакції:
“Стаття 52. Органи, що здійснюють контроль у сфері безпеки дорожнього руху
Контроль у сфері безпеки дорожнього руху здійснюється Кабінетом Міністрів України, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України, іншими спеціально уповноваженими на те державними органами (державний контроль), а також міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, їх об’єднаннями, установами та організаціями (відомчий контроль)”.


4. У Законі України „Про перевезення небезпечних вантажів” (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 28, ст.222):

1) у частині другій статті 8:
абзаци четвертий і десятий викласти в такій редакції:
“у разі дорожнього перевезення розробити та узгодити з Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів, аварійні картки системи інформації про небезпеку; забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу. Під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантажу”;
“здійснювати в установленому порядку обов’язкове страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення таких вантажів”;

2) абзац четвертий статті 14 викласти в такій редакції:
“прийняття в установленому порядку рішень про умови перевезення небезпечних вантажів (у разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів маршрути і режими руху узгоджуються Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України), якщо такі умови не передбачені відповідними нормативно-правовими актами”;

3) абзац третій статті 16 викласти в такій редакції:
“контроль за безпекою дорожнього руху під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, додержанням законодавства, правил і нормативів у зазначеній сфері, у тому числі за забезпеченням організації підготовки водіїв транспортних засобів, прийманням іспитів та видачею відповідних свідоцтв установленого зразка, розробленням і видачею в установленому порядку узгоджень маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів”.


ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через місяць з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк після введення в дію цього Закону:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;
забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що передбачені цим Законом;
подати до Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Державного бюджету України на 2007 рік з метою фінансування витрат на запровадження та ведення автоматизованого обліку адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху;
забезпечити з 1 січня 2008 року фіксування у посвідченнях водія, що видаються, ідентифікаційного коду фізичної особи.

04.07.2007


по материалам Сайта Верховной Рады Украины

Загрузка...